• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 17 آبان 1400
کد مطلب : 144979
+
-

کیوسک/ روزنامه العربی الجدید [قطر] / بیداد تورم در الجزایر


دولت الجزایر پس از سقوط ارزش پول ملی این کشور (دینار) مقابل دلار سرانجام برنامه آزادسازی تدریجی ارز را در دستور کار خود قرار داد. این در حالی است که اجرای چنین تصمیمی، موج گسترده‌ای از تورم را بر بازارهای این کشور حاکم می‌کند.
ریشه سقوط قیمت دینار به کاهش ارزش جهانی نفت تا اواخر سال2020 میلادی بر می‌گردد. از سوی دیگر الجزایر حجم بالایی از مواد غذایی مورد نیاز خود را وارد می‌کند؛ امری که بر کاهش ذخایر ارزی این کشور تأثیر چشمگیری داشته است.


روزنامه ایندیپندنت [انگلیس]
جهانی دیگر شدنی است

 ایندیپندنت، عکس یک خود را به راهپیمایی بزرگ فعالان محیط زیست در گلاسگو اختصاص داده و یکی از شعارهایش، یعنی‌ «جهانی دیگر شدنی است»، را تیتر این گزارش خود کرده است. فعالان جوان محیط زیستی، همزمان با برگزاری اجلاس تغییرات اقلیمی سازمان ملل در گلاسگو،‌ خود را به این شهر رسانده‌اند و با یک راهپیمایی بزرگ، ‌اعتراض خود را به نحوه مدیریت دنیا توسط سیاستمداران دنیا اعلام کرده‌اند.
 به عقیده آنها، با شیوه فعلی اداره کشورها، زمین به سمت نابودی می‌ر‌ود و بخشی از مشکلات فعلی، ثمره حضور سیاستمداران کهنه‌اندیش در قدرت است. نوجوانان معتقدند این سیاستمداران، از آخرین فرصت برای نجات زمین هم استفاده کافی نمی‌کنند و با تعهدات اندک خود، گام بلندی برای مقابله با گرمایش زمین برنمی‌دارند. آنها خواستار اقدامات جسورانه‌تر دولت‌ها در راستای حذف کربن هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید